MiniGameJam #2 – wyniki i relacja

20.10.2025

W Zespole Szkół w Bielsku - Białej im. gen. Stanisława Sosabowskiego ZDZ w Katowicach zakończyliśmy drugą edycję szkolnego MiniGameJam. Przez 8 intensywnych godzin nasze zespoły tworzyły gry w oparciu o temat „Divided Garden” – od ujęć dosłownych (ogród, owoce/warzywa) po symboliczne (podział światów, frakcje, perspektywa). Powstały kompletne prototypy z pełną pętlą rozgrywki, autorskimi elementami i ciekawymi pomysłami.

Wyniki:[dokładny podział punktowy]

  1. 1. miejsce – Whiskers
    Gra: Garden of Line – rytmiczna mechanika typu „easy to learn, hard to master”, gdzie w rytm muzyki wciskamy odpowiednie klawisze. Muzyka i mechaniki powstały od podstaw, a motyw „Divided Garden” jest czytelny (ogród, kwiaty, świat przyrody vs. ludzi). Na przyszłość warto dodać krótki wstęp fabularny i rozgałęzienia ścieżek, by gracz częściej dokonywał wyborów.
    Zagraj: https://shuvelka.itch.io/dancing-garden

  2. 2. miejsce – Kocury
    Gra: Divided Garden – solidna, zbalansowana rozgrywka i autorskie modele 3D. Przydałoby się mocniejsze powiązanie fabularne z motywem „Divided Garden” i bogatsza ścieżka dźwiękowa. Sam poziom mógłby być większy i bardziej urozmaicony (dodatkowe platformy, pionowe sekcje, tymczasowe wzmocnienia do zebrania itp.).
    Zagraj: https://aquaterror.itch.io/divided-garden

  3. 3. miejsce – Cygan Studios
    Gra: Peachfull Disaster – na plus generowanie poziomów i pathfinding przeciwników , a także własne sprite’y 2D. Motyw „Divided Garden” jest obecny, choć zaburzony stylistycznie w menu; brakuje też paru akcentów fabularnych (np. krótkie wprowadzenie/komiks). Warstwa dźwiękowa na poziomie podstawowym – warto ją rozbudować, zwłaszcza przy tak licznej ekipie.

    Generowanie poziomów i pathfinding to zazwyczaj elementy dla bardziej zaawansowanych etapów produkcji wybranej gry - warto zadać sobie pytanie czy były już potrzebne w prototypie, gdzie należy zaprezentować tylko 1 poziom i czy ostatecznie te elementy, rzeczywiście mocno urozmaicały rozgrywkę? Czy może stanowiły tylko clickbaitowy UPS?
    Zagraj: https://cyganstudios.itch.io/peachfull-disaster

Wyróżnienia i podziękowania:

  • Bezrobotni” – znakomita cutscenka.

  • Chicken Code Studiosmnogość mechanik; po dopracowaniu i dodaniu muzyki mogliby powalczyć o podium.

  • TvK – pomysłowe portale połączone z kamerą (świetny koncept!), choć zagadki wymagały lepszego wyważenia; również brakowało dźwięku.

  • Garden Parkourperspektywa mrówki i zabawa skalą w ogromnym ogrodzie – bardzo kreatywne!

Ważne dla twórców: nie pomijajcie warstwy dźwiękowej – muzyka i efekty to jeden z filarów odbioru gry. Brak audio znacząco osłabia wrażenia.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za energię i kreatywność! Gratulacje dla zwycięzców i dla każdej drużyny, która w 8 godzin dostarczyła działający prototyp.

Więcej o wydarzeniu: