MiniGameJam #2 – wyniki i relacja
20.10.2025
W Zespole Szkół w Bielsku - Białej im. gen. Stanisława Sosabowskiego ZDZ w Katowicach zakończyliśmy drugą edycję szkolnego MiniGameJam. Przez 8 intensywnych godzin nasze zespoły tworzyły gry w oparciu o temat „Divided Garden” – od ujęć dosłownych (ogród, owoce/warzywa) po symboliczne (podział światów, frakcje, perspektywa). Powstały kompletne prototypy z pełną pętlą rozgrywki, autorskimi elementami i ciekawymi pomysłami.
Wyniki:[dokładny podział punktowy]
-
1. miejsce – Whiskers
Gra: Garden of Line – rytmiczna mechanika typu „easy to learn, hard to master”, gdzie w rytm muzyki wciskamy odpowiednie klawisze. Muzyka i mechaniki powstały od podstaw, a motyw „Divided Garden” jest czytelny (ogród, kwiaty, świat przyrody vs. ludzi). Na przyszłość warto dodać krótki wstęp fabularny i rozgałęzienia ścieżek, by gracz częściej dokonywał wyborów.
Zagraj: https://shuvelka.itch.io/dancing-garden -
2. miejsce – Kocury
Gra: Divided Garden – solidna, zbalansowana rozgrywka i autorskie modele 3D. Przydałoby się mocniejsze powiązanie fabularne z motywem „Divided Garden” i bogatsza ścieżka dźwiękowa. Sam poziom mógłby być większy i bardziej urozmaicony (dodatkowe platformy, pionowe sekcje, tymczasowe wzmocnienia do zebrania itp.).
Zagraj: https://aquaterror.itch.io/divided-garden -
3. miejsce – Cygan Studios
Gra: Peachfull Disaster – na plus generowanie poziomów i pathfinding przeciwników , a także własne sprite’y 2D. Motyw „Divided Garden” jest obecny, choć zaburzony stylistycznie w menu; brakuje też paru akcentów fabularnych (np. krótkie wprowadzenie/komiks). Warstwa dźwiękowa na poziomie podstawowym – warto ją rozbudować, zwłaszcza przy tak licznej ekipie.
Generowanie poziomów i pathfinding to zazwyczaj elementy dla bardziej zaawansowanych etapów produkcji wybranej gry - warto zadać sobie pytanie czy były już potrzebne w prototypie, gdzie należy zaprezentować tylko 1 poziom i czy ostatecznie te elementy, rzeczywiście mocno urozmaicały rozgrywkę? Czy może stanowiły tylko clickbaitowy UPS?
Zagraj: https://cyganstudios.itch.io/peachfull-disaster
Wyróżnienia i podziękowania:
-
„Bezrobotni” – znakomita cutscenka.
-
Chicken Code Studios – mnogość mechanik; po dopracowaniu i dodaniu muzyki mogliby powalczyć o podium.
-
TvK – pomysłowe portale połączone z kamerą (świetny koncept!), choć zagadki wymagały lepszego wyważenia; również brakowało dźwięku.
-
Garden Parkour – perspektywa mrówki i zabawa skalą w ogromnym ogrodzie – bardzo kreatywne!
Ważne dla twórców: nie pomijajcie warstwy dźwiękowej – muzyka i efekty to jeden z filarów odbioru gry. Brak audio znacząco osłabia wrażenia.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za energię i kreatywność! Gratulacje dla zwycięzców i dla każdej drużyny, która w 8 godzin dostarczyła działający prototyp.
Więcej o wydarzeniu:
-
Strona jamu: https://itch.io/jam/minigamejam2
-
Wydarzenie w CodeWeek: https://codeweek.eu/view/1308631/minigamejam-2-szkolny-game-jam