Technik Informatyk - specjalność e-sportowa
Technik Informatyk, symbol zawodu 351203, specjalność: esport
1. INFORMACJE PODSTAWOWE:
- Nauka trwa 5 lat i obejmuje kształcenie ogólne - przygotowanie do egzaminu maturalnego, kształcenie zawodowe i przygotowanie do egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie.
- Wpisowe 50 zł, czesne 180 zł/miesięcznie.
- W przypadku nauczania indywidulanego czesne ulega zwiększeniu.
- Dla młodzieży zagranicznej, chętnej do podjęcia nauki w naszej szkole przeprowadzane są dodatkowe testy z języka polskiego.
- W ramach kierunku uczniowie uczęszczają na dodatkowe zajęcia z informatyki na poziomie rozszerzonym.
ZOBACZ PRZEWODNIK PO ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH - TUTAJ!
2. FILM PREZENTUJĄCY KIERUNEK TECHNIK INFORMATYK, W TYM OBIE SPECJALNOŚCI:
- ESPORTOWĄ
- TWORZENIE GIER.
3. NA CZYM POLEGA SPECJALNOŚĆ E-SPORTOWA?
Technik informatyk o specjalizacji esportowej jest połączeniem pasji, hobby oraz obowiązku szkolnego związanego z zdobyciem wykształcenia.
Pozwala rozwijać swoje zainteresowania związane z esportem (zarówno jako zawodnik jak i organizator turniejów, komentator, trener/manager zespołu itp.),a co więcej daje przy tym również ważne wykształcenie średnie wraz z tytułem technika informatyka i możliwością zaliczenia matury(i poprowadzenia swojej ścieżki edukacyjnej dalej na uczelniach wyższych).
4. JAKIE SĄ MOŻLIWOŚCI ROZWOJU NA PROFILU ESPORTOWYM?
-
Łatwiejsze wejście w świat esportu - szkolny profil pozwala na częstsze uczestnictwo w turniejach LAN na poziomie amatorskim / półprofesjonalnym co pozwala na oswojenie się z klimatem lokalnych rozgrywek tj. panowaniem nad emocjami, dopracowywaniem komunikacji z drużyną, przyzwyczajeniem się do rywalizowania z żywymi przeciwnikami na innej specyfikacji sprzętowej.
Dodatkowo, kandydaci mogą doświadczyć całego procesu kształtowania się drużyny - uczestniczą w relacjach pomiędzy drużyną a pierwszą organizacją wspierającą jej rozwój (czyli szkołą). Rola profilu esportowego to także ukazywanie zależności pomiędzy wynikami e-sportowym drużyny połączonymi z spełnianiem wymagań(sumienne dopełnianie obowiązku szkolnego, dobre zachowanie/frekwencja) a otrzymanym wynagrodzeniem w formie opłaconych wyjazdów, opłacanie profesjonalnych grafik (np. logotypu drużyny), hostingu stron/serwerów, koszulek, biletów itd.
-
Integracja w grupie – na profilu esportowym poznajemy osoby z podobnymi zainteresowaniami i na podobnym poziomie umiejętności co ułatwia formowanie aktywnych drużyn. Każdy z członków drużyny widzi się praktycznie codziennie i jest możliwość rozmowy na tematy/problemy drużynowe jak i na zwykłe tematy/problemy szkolne które dotyczą w tym samym stopniu wszystkich członków drużyny. Jest to bardzo ważny element który niweluje w pewnym stopniu zanik zaangażowania w rozwój drużyny, pozwala łatwiej dopasować harmonogram treningów/wyjazdów LANowych i pozwala na lepsze poznanie członków swojej drużyny co również ma swój pozytywny skutek na poziom gry danego zespołu.
-
Weryfikacja zainteresowań i umiejętności uczniów - dopiero po pewnym czasie okazuje się w jakiej sekcji chce rozwijać się dany kandydat - np. niektóre osoby stwierdzają że wolą tylko organizować turnieje zamiast trenować i rozwijać profil swojej drużyny, z kolei inne osoby zmieniają zupełnie platformę / grę w której chcą się doskonalić. Dzięki takiej specjalizacji w szkole łatwiej jest zweryfikować czym powinien zajmować się dany kandydat i upraszcza to podjęcie decyzji samemu uczniowi.
-
3 drogi rozwoju - oprócz roli bycia zawodnikiem w danej drużynie (trenowanie + branie udziału w turniejach) istnieje także droga związana z pozostałą, o wiele szerszą gałęzią biznesu e-sportowego. Specjalizacja esportowa pozwoli kandydatowi na pozyskiwanie umiejętności i wiedzy które będą stanowić dobrą podstawę do zdobycia w przyszłości takich posad jak:
administrator sieci zajmujący się infrastrukturą sieciową potrzebną na wydarzeniach e-sportowych,
programista webowy tworzący serwisy internetowe związane z e-sportem,
event manager rozwijający projekt turnieju gdzie należy tworzyć odpowiednią dokumentacje, zarządzać zespołem, otrzymanymi zasobami i czasem.
specjalista ds. integracji systemów tworzących system ticketów (zgłaszanie problemów dla graczy), dostosowujący oprogramowanie i sprzęt dostarczany do firmy oraz na wydarzenia e-sportowe. itp.
Manager/ trener/ instruktor e-sportowy.
Dodatkowo, poza branżą e-sportową należy pamiętać o podstawowym wykształceniu jakie pozyska kandydat po ukończeniu szkoły - jeśli jego pasja związana z esportem pozostanie na poziomie hobby to uczeń ma także szansę na zdobycie pracy jako informatyk/ programista/osoba z działu IT w wielu innych gałęziach gospodarki.
5. NA CZYM OPIERA SIĘ PODSTAWOWE WYKSZTAŁCENIE ZDOBYTE NA KIERUNKU TECHNIK INFORMATYK?
- Kwalifikacja INF.02 - Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych
- Kwalifikacja INF.03 - Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych
6. CO SZKOŁA OFERUJE ORAZ WYMAGA?
Oferta
Wymagania
Łatwiejszy kontakt z osobami które powiązane są z branżą e-sportową:
Opłacanie wpisowych + kosztów dojazdu ( turnieje online/ LAN).
Zakup koszulek/ dresów/ rollup'ów drużynowych.
Bootcampy dla aktywnych drużyn ( Gaming House Gliwice / Katowice Gaming House / szkolne).
Możliwość organizowania własnych turniejów (ZDZ SUPREME EDU-MASTERS / E-sportowy Turniej Mikołajkowy/Ferie z ZDZ/ FIFTRO – FIFA & Retro / Lucky Losers)
Kupowanie biletów na wydarzenia e-sportowe (IEM/Mistrzostwa Polski CS:GO - LOL/ PGL Major)
Wyjazd na kongresy oraz konferencje e-sportowe (Beyond Advertising E-sport & Gaming Forum / Ogólnopolski Kongres Sportów Elektronicznych)
członkowie E-sports Association ( szansa na zdobycie profesjonalnych kontraktów w opłacanym zespole)
profesjonalni administratorzy ( szansa na obserwowanie jak wygląda praca profesjonalnego administratora)
organizatorzy E-sport School Organization (możliwość wolontariatu przy organizowaniu turniejów)
znani komentatorzy [Maciej Sawik Sawicki] (okazja na zdobycie darmowych biletów na konferencje e-sportwą oraz obserwowanie jak wygląda praca profesjonalnego komentatora)
właściciele gaming house'ów - Katowice Gaming House/Gliwice Gaming House ( darmowe bootcampy/ duże zniżki)
redaktorzy serwisów internetowych – Esport Now/ Report My Team / ZdrowiGracze (możliwość pisania pierwszych newsów i artykułów o tematyce e-sportowej)
Aktywne uczestnictwo w życiu profilu e- sportowego m.in. :
Brak zagrożeń (ocen niedostatecznych) z przedmiotów szkolnych.
Zachowanie minimum poprawne.
Frekwencja która nie powoduje nieklasyfikowania z przedmiotów.
prowadzenie social media organizacji/zespołu.
Organizowanie szkolnych turniejów
Tworzenie analiz oraz taktyk meczowych dla danego zespołu.
Streamowanie + komentowanie meczy dla profilu e-sportowego.
Pisanie artykułów i newsów na serwisach internetowych związanych z e-sportem.
Trenowanie w teamie oraz uczestnictwo w wielu turniejach online oraz LAN.
7. WSPÓŁPRACA:
Współpracujemy z GGPredict
GGPredict to firma zajmująca się zaawansowaną analityką w grze Counter-Strike. Do analizy meczów zawodników używa zaawansowanej technologii opartej na sztucznej inteligencji, która automatycznie analizuje i ocenia postępy zawodników.
GGPredict wspólnie z naszą szkołą przygotowało kilkumiesięczny program rozwojowy, w ramach którego chętni uczniownie będą mieli szansę rozwoju i treningu pod okiem analityków oraz profesjonalnych zawodników i trenerów GGPredict.
W trakcie trwania programu, uczestnicy będą analizowali swoją grę, wyciągali wnioski i uczyli się swoich mocnych i słabych stron, po to, żeby w programie treningowym, specjalnie dla nich przygotowanym, jak najefektywniej polepszać swoje osiągi.
8. FILM PRZEDSTAWIAJĄCY SALĘ ESPORTOWĄ:
9. ZAPRASZAMY NA WIRTUALNY SPACER PO BUDYNKU SZKOŁY: